Učitelky : Mgr. Jana Čerbáková - logoped
Lenka Kleinová
Pedagogický asistent a učitelka: Hana Staníčková
Provoz třídy: 7:30 - 14:30
Ve třídě je zapsáno 14 dětí, z toho 14 dětí integrováno skupinově se závažnou vadou řeči. Dětem s vadou řeči je poskytována denní individuální péče, kterou zajišťuje speciální pedagog Mgr. Jana Čerbáková.
Školní rok 2021 - 2022
Školní rok 2020 - 2021
Fotky ze života třídy v průběhu roku:
Další fotografie naleznete ve fotogalerii.
24. 6. - narozeniny Vojta G.
20. 5. - narozeniny Nicolka a Kryštof
27. 4. - narozeniny Tamarka, Táda, Vojta K. a Alexandra
18. 2. - Karneval
4. 12. - Čerti a Mikulášská nadílka
24. 11. - narozeniny Jakub N. a Eliška
23. 9. - narozeniny Toník a Vítek
22. 9. - Pečení dortu
18. 9. - Muzikodrama
7. 9. - Muzikodrama
V týdnu od 14.6 - 30.6.
Téma: TĚŠÍME SE NA PRÁZDNINY
Plánované aktivity:
- 16.6. rozloučení se školáky (kdo už má aktovku, může si jí přinést)
- budeme si povídat na různá témata: kam můžeme jet na prázdniny, jak budeme cestovat, co si nabalíme na cestu,
co můžeme vidět u moře, u rybníka, na horách, v lese....
V týdnu od 31.5. - 11.6.
Téma: POJEDEME DO ZOO
Plánované aktivity:
- 1.6. společné focení na zahradě MŠ
- 3.6. zábavné sportovní dopoledne na zahradě MŠ
- 8.6. (podle počasí) výlet do ZOO
z MŠ odcházíme v 8:15 a vrátíme se kolem 13hodiny (potom bude oběd)
do batůžku: pláštěnku a pití v lahvičce
- 9.6. Létající barvy - malování na trička nebo výkres na školní zahradě
V týdnu od 17.5. - 28.5.
Téma: CO DOKÁŽE SEMÍNKO
Náměty pro práci:
- rozhovory na téma zahrada - co tam můžeme pěstovat, co potřebujeme za náčiní
- pozorování, co roste na naší zahradě
- poznávání různých druhů rostlin, keřů, stromů
- pozorování klíčení různých druhů semen
- pozorování změn v přírodě během jara
- jak vypadá zahrada v jiných ročních obdobích
- zpěv písně: Šel zahradník do zahrady
- napodobujeme činnosti zahradníka: hrabání, kopání, zalévání...
- co potřebují rostliny pro život?
- Říkanka o semínku: Z malinkého semínka, které v zimě spí, roste, roste rostlinka. Když se probudí, protáhne se protřepá, vykukuje do světa. Povystrčí hlavičku, leze z hlíny ven, ukáže se sluníčku: Přeji hezký den!
- vycházky do okolí MŠ, pozorování práce na zahrádkách
- sázení hrášku a bylinek, okopávání a zalévání rostlinek
Pozvánka od Káti
na šnečí výstavu
odkaz zde
V týdnu od 3.5. - 14.5.
Téma: MOJE PŘÁNÍ PRO MAMINKU
Náměty pro práci:
- povídáme si o rodině ( příbuzenské vztahy, kdo je babička, teta, jak jsem přišel na svět...)
- učíme se básničky pro maminku, babičku...
- malujeme maminku
- vyrábíme dárečky
V úterý 27.4. budeme slavit narozeniny!
Připravte si prosím drobné dárečky pro pět dětí.
Oslavovat bude: Tamarka, Vojtíšek, Tadeášek, Kryštůfek a Alexandra
V týdnu od 26.4 - 30.4.
Téma: DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY
Náměty pro práci:
- hra: Na průvodčí
- hra: Na barevná auta
- hra: Horská dráha
- básnička: Vrtulník
- hra na rozvoj slovní zásoby: Jedeme, jedeme
- poznávání dopravních prostředků podle zvuku
- grafomotorika: dokreslit kola aut, dokreslit kouř z komínu
- skládání papírové lodičky
- písničky: Auto a Jede, jede vlak
- omalovánky dopravních prostředků
Na průvodčí
Postavíme s dětmi vláček (kostky, židličky..). Jedno dítě je průvodčí, ostatní cestující (kupování jízdenek, kontrola průvodčím, nahlášení cílové zastávky…)
Na barevná auta
Úkol: reakce na signál s rozlišováním barev
Pomůcky: barevné kroužky pro všechny děti
Popis: děti sedí proti učitelce na zemi, drží barevné kroužky. Učitelka má kroužky stejných barev. Jeden zvedne nad hlavou, děti, které mají stejnou barvu kroužku, se rozběhnou. Když učitelka připaží, děti se vracejí zpět. Je možné dát pokyn 2 skupinám najednou, nebo všem. Děti musí vizuálně sledovat barevné signály.
Horská dráha
Sedíme na koberci a napodobujeme jízdu na horské dráze. Na pokyn učitele děti dělají úkoly. Např. "veverka" (děti ukážou prstem do vzduchu a zavolají "jéé"), zajíc (děti v sedě poskočí a zavolají "Hop!"). Postupně se přidávají úkoly a hra pokračuje dál.
veverka (děti ukážou prstem do vzduchu a zavolají "jéé")
zajíc (děti v sedě poskočí a zavolají "Hop!")
větev (děti se skloní)
tornádo (kroužíme horní částí těla)
jedeme rychle (záklon)
jedeme pomalu (předklon)
doleva, doprava (nakláníme se do stran)
medvěd (skřížíme ruce a voláme "bojím, bojím")
Vrtulník
Z rukou můžeš míti v mžiku,
dvě vrtulky vrtulníku.
Rozpaž ruce do dvou stran, (rozpažíme ruce)
vrtulník je přichystán.
Nyní ruce v loktech ohni, (rozpažené ruce v loktech ohneme)
a dokola s nimi pohni. (otáčíme předloktím dokola)
Když své ruce otočíš,
vrtule hned roztočíš!
JEDEME, JEDEME
Cíl: rozvoj slovní zásoby
Pomůcky: kartičky s obrázky dopravních prostředků (dle potřeby)
Každé dítě v kruhu dostane obrázek. Při říkance „JEDEME, JEDEME ,…STÁT si podávají obrázky pořád dokola a na slovo STÁT každý si obrázek již ponechá. Postupně vypráví, co o obrázku ví.
Nabídka pro rodiče - beseda s knížkou. Odkaz na dotazník co by Vaše děti mohlo zajímat.
DISTANČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ PO DOBU UZÁVĚRY MŠ
Milí rodiče,
byla bych ráda, abyste si každý den našli chvilku a splnili drobný úkol z nabízených námětů. Vše by mělo probíhat přirozeně, formou hry, aby pro Vás byl společně strávený čas radostí. Prosím Vás o zpětnou vazbu (např. vyfocení obrázku, výtvoru ze stavebnice, krátký postřeh či komentář k činnosti - co se dětem podařilo, líbilo) na e-mailovou adresu: lenkakleinová@jiriklein.cz . PL můžete předat při dalším osobním kontaktu. Děkuji za spolupráci.
V týdnu od 12. 4. - 23.4.
Téma: DOMÁCÍ ZVÍŘÁTKA A ZVÍŘATA ZE STATKU
Náměty pro práci:
- poslechneme si pohádku
- otázky k pohádce
- poznáváme zvířátka podle zvuku
- kresba kočičky
- skládání pejska z papíru
- zvířata a jejich mláďata
- hádej, co zmizelo
- PL na rozvoj grafomotoriky
- PL zvířátek
- výtvarné tvoření
- písničky
- básnička
- výlet za zvířítky
O koťátku, které zapomnělo mňoukat (Anna Janíčková)
V jednom domě žilo koťátko. Bylo tam veselo. Koťátko si hrálo celé dny se štěňátky, a tak se stalo, že zapomnělo po kočičím způsobu mluvit a dovedlo jenom: „Haf, haf, haf!“. A když jednou dostalo koťátko velký hlad a chtělo si hospodyni říci o mlíčko, nevědělo jak.
Hladové koťátko běhalo po dvoře a naříkalo. Potkal je kůň a ptal se: „Copak se ti, koťátko, stalo? A proč pláčeš?“ A koťátko odpovědělo: „Mám velký hlad, ale zapomnělo jsem, jak to mám hospodyni říci.“ „Ale vždyť to není tak těžké,“ smál se kůň. „Já tě tomu hned naučím. Jdi k hospodyni a řekni: Hi, hi, hi! Uvidíš, že ti dá jíst.“ „Ach ne, ne!“ plakalo koťátko. „Koťátka takhle o jídlo neprosí.“ A šlo smutně dál, až potkalo krávu.
„Proč pláčeš, koťátko?“ ptala se kráva. „Mám velký hlad, ale zapomnělo jsem, jak si mám hospodyni říci o jídlo,“ odpovědělo koťátko. „Ale to je snadné,“ pravila kráva. „Řekni jenom: Mú, mú, mú! A hned jídlo dostaneš.“ „Ne, ne!“ plakalo koťátko. „Tak koťátka o jídlo neprosí. Tak prosí jenom kravičky.“
A šlo s pláčem dále, až přišlo do polí. Tam potkalo ovečku. „Proč tak naříkáš, koťátko?“ ptala se ovečka. „Jak nemám plakat, když mám velký hlad, a neumím o jídlo poprosit! Já umím jen: Haf, haf, haf!, ale tak koťátka o jídlo neříkají.“ „To je přece lehké,“ povídá ovečka. „Já řeknu jen: Bé, bé, bé! A hned dostanu jídlo. Jen jdi, řekni také tak a hned jídlo dostaneš.“ „Ó ne, ovečko!“ odpovědělo koťátko. „Tak koťátka o jídlo neříkají.“ A šlo smutně dále.
Na zahradě potkalo kozičku. A když kozička uviděla uplakané koťátko, hned se ptala: „Proč pláčeš, koťátko?“ „Mám velký hlad a nevím, jak si mám říci hospodyni o jídlo.“ „Já tě tomu naučím,“ povídá kozička. „Jdi a řekni jen: Mé, mé, mé! A hned dostaneš jíst.“ „Ó ne!“ plakalo koťátko. „Tak koťátka o jídlo neříkají. Ach, já ubohé koťátko, už vidím, že musím umřít hladem.“
A koťátko naříkalo, že ani na cestu nevidělo, až by bylo málem vrazilo do starého kocoura. „Nu, proč jsi tak uplakané?“ ptal se kocour. „Jak nemám plakat, když mám velký hlad a nevím, jak si mám říci hospodyni o jídlo!“ odpovědělo koťátko. „I ty hloupé kotě!“ smál se kocour. „Copak ty neumíš říci: Mňau, mňau, mňau?“ „Ano,“ zvolalo koťátko, „tak říkají koťátka!“
A hned běželo k hospodyni a mňoukalo: Mňau, mňau, mňau!“ Sotva je hospodyně uslyšela, hned přinesla koťátku plnou misku mlíčka.
Náměty na otázky
Rozvoj pozornosti a schopnosti naslouchat
O kom byla pohádka? Jak se koťátko cítilo a proč? Koho potkalo první? Jaká další zvířátka byla v pohádce? Kdo koťátku pomohl a jak?
Poznáš zvířatko podle sluchu?
Rozvoj sluchového vnímání
https://www.youtube.com/watch?v=QnuzTxmmW8Y
https://www.youtube.com/watch?v=RbRv8WxCzs0
Kresba kočičky
můžete použít přiložený návod
Skládanka pejska
Zvířata a jejich mláďata
Hledací hra
rozvíjíme zrakové vnímání, základní matematické dovednosti a orientaci v prostoru
Hra „Pátračka, hledačka“. Dítě bude podle vašich pokynů hledat doma různé předměty.
Např. Najdi 2 červené předměty, 3 kulaté předměty, 1 předmět ze dřeva, 4 modré předměty, 5 hranatých předmětů.
Najdi 6 zelených předmětů, 2 předměty z kovu, 1 předmět ve tvaru trojúhelníku, 3 předměty z látky, 4 žluté předměty.
Hádej, co zmizelo
rozvíjíme paměť a pozornost
Hra „Hádej, co zmizelo“. Dejte na stůl před dítě 5 předmětů nebo obrázků např. z pexesa. Čím více předmětů, tím je úkol obtížnější. Nechte dítě, aby si předměty prohlédlo. Pak dítě požádejte, ať se otočí nebo zavře oči, a jeden předmět schovejte. Dítě hádá, který předmět chybí.
PL na rozvoj grafomotoriky
králíček, kočka, ovečka, koník1, koník2, pes, ovce, kráva
Různé PL zvířátek
labyrint, zrakovka, počítání, kachnička
Výtvarné tvoření
Písničky
Krávy, krávy , Kočka leze dírou, Když jsem já sloužil,
Básnička
Kočka
Naše kočka strakatá,
měla čtyři koťata.
Jedno mourek, druhé bílé,
třetí žluté, roztomilé.
A to čtvrté strakaté,
po mamince okaté.
Námět na výlet
Jižanský dvorek, fotky ze statku, další informace
V týdnu od 29.3. - 9.4.
Téma: HODY, HODY, DOPROVODY, DEJTE VEJCE MALOVANÝ
Náměty pro práci:
- zacvičíme si se sluníčkem
- vyhledávání ukrytého předmětu (samá voda, přihořívá, hoří!)
- spočítej mi hračky
- velikonoční tvoření
- naučíme se básničku
- řekni to jinak...tvoření zdrobnělin
- PL na rozvoj grafomotoriky
- PL na rozvoj základních matematických představ a zrakového vnímání
- PL - vývoj kuřete
- můžeme si zazpívat, zacvičit, nebo jen poslouchat
Cvičíme se sluníčkem
Po zimě maličko ( dřep, ruce složit pod hlavu - slunce spí)
vyskočí sluníčko. (vyskočit do stoje)
Paprsky své natahuje, (natahovat ruce do stran)
klíčky v zemi vytahuje. (předklon, naznačovat tahání ze země)
Hladí jemně zmrzlou zem, (dřep, rukama hladit zem)
volá kvítky: Pojďte ven! (rukama naznačit rozvíjení poupěte)
Vyhledání ukrytého předmětu
zavzpomínejte na svá mladá léta a zahrejte si společně hru, dohodněte se co budete schovávat...dohodněte si pravidla...kde budete schovávat, zkuste nejprve tak, že vždy část musí být vidět, vysvětlete, co znamená samá voda - nic tu není, přihořívá - blíží se ke schované věci, hoří - dítě předmět našlo huráááááá. Můžete vyzkoušet, že bude schovávat i dítě a vy hledáte
Spočítej mi hračky
věnujte hře malou chvilku...stačí ve chvíli kdy uklízíte hračky nebo děti rovnají příbory, ponožky...cokoliv zrovna děláte...
1 - 6...i když někdo zvládá víc, soustřeďte se zatím na tento počet
- spočítej mi hračky
- dej na hromádku 4 věci, 6 věcí,...
- víc, míň, stejně...můžete udělat dvě hromádky a dítě bude porovnávat
- pak můžeme přidat pojmy: o 1 víc, o 1 méně
Velikonoční tvoření
kuřátko1, slepička, kuřátko2, zajíčci, slepička s kuřaty, vajíčka
zajíčci a vajíčka, zdobení vajíček, malování s pěnou na holení
Velikonoční básnička
pro chlapce: Upletl jsem pomlázku,
hezčí nežli z obrázku.
Všechny holky, které znám,
navštívím a vymrskám.
Než mi dají vajíčko,
vyplatím je maličko.
pro děvčata: Kropenatá slepička,
snesla bílá vajíčka.
Obarvím je, vymaluji,
všechny chlapce podaruji.
Pentličky si nastříhám,
na pomlázku jim je dám.
Řekni to jinak
ukazujte dětem postupně obrázky, nebo jakékoliv předměty ve vašem okolí a říkejte:
Velký je dům, malý je...dítě doplní domeček
Nabídka různých PL
velikonoční PL zde, zde, zde, labyrint, počítání, , zrakovka, grafomotorika1, grafomotorika2
Zacvič si, zazpívej, nebo jen poslouchej
Pavel Novák dětem -Velikonoce v Opičárně
Pat a Mat - Velikonoční vajíčko
V týdnu od 15.3. - 26.3.
Téma: VÍTÁME JARO
Náměty pro práci:
- zacvičíme si jarní rozcvičku
- poslechneme si písničku: Jaro, léto, podzim, zima
- na procházce si zahrajeme: Hledací hru
- namalujeme, nebo si vyrobíme jarní kytičku, čapí hnízdo, včelku
- naučíme se poznat některé jarní kytky
- naučíme se básničku: O čápovi a Volání jara
Jarní rozcvička
Haló, všichni vztávejte! (voláme, ruce u pusy)
Jaro opět vítejte.
Celou zimu jste jen spali, (ruce pod hlavou, spíme)
protáhněte svoje svaly. (cvičíme nad hlavou rukama)
Raz a dva a levá, pravá, (pochodujeme)
rozcvička je vždycky zdravá. (upažujeme)
Tak už všichni vztávejte, (voláme)
jaro opět vítejte. (máváme)
Písnička: Jaro, léto, podzim, zima
odkaz zde: HV Jaro léto podzim zima - YouTube
Jaro, léto, podzim, zima - karaoke - YouTube
Hledací hra
Náměty na jarní tvoření
Jarní květiny
Krokus, , TulipánKonvalinka , Sedmikráska, Petrklíč, Pampeliška, Fialka, Sněženka, Bledule
Jarní počítání
Básnička o čápovi
Čáp je velký pták, (velký kruh před tělem)
dělá klapy, klap. (natažené ruce před tělem, klapat zobákem)
Umí stát na jedné noze, (stoj na jedné noze)
umí létat po obloze. (ruce jako křídla létají)
Hnízdo staví na komíně, (ruce nad hlavu jako vysoký komín)
rozhlíží se po krajině. (ruka k čelu, jako když koukáme do dálky)
Pak si potichoučku počká, (sednout do dřepu a pohupovat se jako žába)
na žabičku u rybníčka.
Volání jara
Jaro, jaro, kde jsi?
Proč tu ještě nejsi?
Vyžeň zimu, vyžeň mráz
a přijď rychle mezi nás
V týdnu od 1.3. - 12.3.2021
Téma: S POHÁDKOU SE NENUDÍME
Podtéma: ČERVENÁ KARKULKA
Náměty pro práci:
- přečteme si společně pohádku
- necháme děti pohádku převyprávět
- zazpíváme si písničky (písnička pro Karkulku a pro vlka)
- vyrobíme si loutky
- vypracujeme pracovní listy
- seznámíme děti i s veršovanou verzí pohádky
Básničky, písničky a loutky ke stažení zde
Pracovní listy ke stažení zde
Školní rok 2019 - 2020
4. 2. hudebně dramatický pořad Muzikodrama 2
29. 1. jsme popřáli Kubíkovi K. k jeho sedmým narozeninám
18. 12. jsme popřáli Tamarce k jejím pátým narozeninám
5. 12. jsme pekli vanilkové rohlíčky
27. 11. Muzikodrama - hudebně dramatický pořad
21. 11. oslavili páté narozeniny Kubík N., Sofinka, Eliška a Maxík
11. 11. si děti pekly koláče na Martinské hody a odpoledne s rodiči před lampionovým průvodem si je společně snědly
16. 10. si děti nastrouhaly jablka a udělaly si štrůdl
26. 9. jsme popřáli k pátým narozeninám Toníkovi - fotky z oslavy
Vítáme Vás po prázdninách v novém školním roce.
Školní rok 2018 - 2019
Všem přejeme krásné prázdniny a hodně sluníčka.
26. 6. jsme oslavili sedmé narozeniny Martina a Honzíka L. a Jakuba H.
31. 5. jsme si zahráli spoustu her a pomlsali zmrzlinové poháry a tak oslavili Den dětí
22. 5. jsme oslavili Kubíkovi sedmé narozeniny a Vojtíškovi páté narozeniny
15. 5. odpolední setkání u příležitosti dne matek
29. 4. jsme navštívili zábavní vědecký park VIDA
25. 4. jsme oslavili šesté narozeniny Anetky a sedmé Klárky
29. 3. jsme se byli podívat ve vedlejší mateřské škole na zvířata ze záchranné stanice a přinesli jsme jim spoustu krmení, za které nám moc děkovali.
6. 3. jsme popřáli k sedmým narozeninám Karolínce a k šestým Honzíkovi
30. 1. jsme oslavili s Kryštofem jeho sedmé narozeniny
19. 12. jsme popřáli Emmičce k jejím sedmým narozeninám
12. 12. jsme se společně s rodiči pozastavili v předvánočním shonu u vánočního stromečku
27. 11. jsme pekli vanilkové rohlíčky
20. 11. popřály děti k narozeninám Natálce a Sofince
13. 11. jsme si prošli botanickou zahradu a v ní shlédli výstavu kanárků, morčar a drobných zvířat
12. 11. jsme byli na představení v divadle Bolka Polívky Loupežník Rumcajs
7. 11. jsme dopoledne napekli koláče, které jsme si odpoledne společně s rodiči snědli na Martinských hodech
22. 10. jsme navštívili přírodovědnou stanici Kamenačky
10.10. jsme jeli do divadla Radost na představení Krkonošské pohádky
26. 9. - Muzikodrama - hudebně dramatický pořad
25. 9. jsme popřáli Adélce k jejím sedmým narozeninám
13. 9. jsme jeli na výlet do Komárova na Jižanský dvorek, kde jsme si prohlédli spoustu domácích zvířátek.